Pressemeddelelse 27.05.2016

TeleSkin opruster med CCO

Det esbjergensiske start-up firma TeleSkin, som står bag appen skinScan er på vej ud i verden og har derfor ansat den 39 årige Justin Holley som CCO.

Efter den succesfulde lancering af appen skinScan i Danmark i 2015, er tiden inde til at indtage nye markeder for TeleSkin. For at styrke organisationen i det arbejde har man ansat Justin Holley som CCO.

Justin Holley har igennem de seneste 12 år arbejdet i forskellige kommercielle roller inden for sundhedssektoren, senest for Boston Scientific (BSC), hvor han stod i spidsen for en global lancering af forskellige Neuromodulation Stimulatorer, samt virksomhedens globale partnerskab med Brainlab.

Forud for BSC arbejdede Justin med forretningsudvikling hos Samsung, hvor han bistod med deres opstart indenfor biosimilære lægemidler og senere i den globale markedsafdeling på Pfizer, hvor han bl.a. stod for prisfastsættelse for tre store porteføljer. Justin har boet i Nord- og Sydamerika, Europa og Asien, og har en MSc i økonomi fra Det Frie Universitet i Amsterdam og en MBA fra INSEAD.

FAKTA OM TELESKIN:
    • Virksomheden TeleSkin er grundlagt af Zeljko Ratkaj samt andre internationale forskere og læger, og ambitionerne er en global udbredelsen af app’en.
    • Virksomheden vandt med sin app i 2014 Europas største vækstkonkurrence, Next Step Challange, og præmien på 2 mio. kr. Siden har appen tiltrukket ventureinvesteringer på 6 mio. kr.
    • TeleSkin lancerede skinScan i Danmark i august 2015 og Norge i 2016 og i løbet af de første 10 måneder er skinScan blevet downloadet mere end 80.000 gange.